2017-02-08

DGC ska leverera en växel- och kontaktcenterlösning som tjänst till Kungsbacka kommun

DGC har vunnit Kungsbacka kommuns upphandling av växel- och kontaktcenterlösning som tjänst. Avtalet sträcker sig initialt över 4 år och beräknas vara värt cirka 7 mkr.


DGC ska leverera en växel- och kontaktcenterlösning som innehåller 3 000 mobila och 500 fasta anknytningar till Kungsbacka kommun. Kontaktcenterlösningen ska hantera flera kontaktvägar som exempelvis telefon, e-post, sms och sociala medier. Anknytningarna kommer innehålla växelfunktioner som exempelvis hänvisning, kalenderkoppling, röstbrevlåda, linjestatus och integration för Skype för företag

– Vi fortsätter att vinna kunder inom offentlig sektor. I detta fall ska vi tillgodose Kungsbacka kommuns behov av en modern växel- och kontaktcenterlösning som stödjer kommunens processer inom kundtjänst samt leverera växeltjänster för hela kommunens verksamhet. Att ytterligare en offentlig verksamhet väljer DGC som leverantör visar att vi har ett attraktivt och konkurrenskraftigt erbjudande för större organisationer med behov av moderna växel- och kontaktcenterfunktioner, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.


För mer information, kontakta:
Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, e-post: mattias.wiklund@dgc.se
Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se (jakob.tapper@dgc.se)


Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 8 februari 2017, klockan 09.00.


Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com