Telefonisttjänster

Telefonistfunktionen är företagets ansikte och röst utåt, oavsett om den sköts manuellt eller automatiskt. DGC Centrex Telefonisttjänster tillgodoser allt från enkla talsvarsmenyer till avancerade och integrerade telefonistplatser med hänvisnings- och kalenderkoppling, automatisk uppdatering via Active Directory/LDAP och Microsoft OCS-integration.

 

Med tjänsterna skapas nya möjligheter som:

  • Professionellt arbetsverktyg för telefonister och snabbare svarsservice
  • Öka kundservicen genom optimalt mottagande av inkommande samtal
  • Blanda manuell och automatisk hantering av inkommande samtal eller ersätta manuell betjäning med automatisk
  • Minska de interna, tidskrävande, förfrågningarna till telefonist/reception

DGC Centrex Telefonist
DGC Centrex Telefonist är vår manuella telefonisttjänst. Lösningen ger professionella telefonister en effektiv telefonistapplikation för samtalshantering och omfattar katalog-, sök- och presencefunktioner i realtid. DGC Centrex Telefonist förenklar arbetet för telefonisten/receptionisten som får kontroll över vilka personer som kommit in på kontoret, är upptagna eller ute på möte.

 

DGC Centrex Telefonist ger telefonisten lättanvända PC-klienter som ger full kontroll över de anställdas kontaktuppgifter, organisationstillhörighet, status, telefontider och scheman. På så vis blir DGC Centrex Telefonist ett kraftfullt och tidsbesparande verktyg till vilken även besökshantering kan integreras. Telefonistens informationskrav tillgodoses av ett effektivt sökverktyg där informationen presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt.

 

DGC Centrex Talstyrd Telefonist
DGC Centrex Talstyrd Telefonist utför automatiskt de vanligaste telefonistfunktionerna som exempelvis att koppla inkommande samtal till rätt person. För de inringande betyder det ökad tillgänglighet eftersom det alltid finns en telefonist som kan hjälpa dem. Förutom att svarsservicen blir snabbare minskar även de interna samtalen till den manuella telefonisten med 20-50 procent för medelstora och stora företag. Istället för att en medarbetare kontaktar växeln för att fråga om vilket nummer en medarbetare eller leverantör har kan han eller hon fråga den automatiska telefonisten som direkt ringer upp. För det mindre företaget kan den automatiska telefonisten vara ett alternativ till en manuell telefonist och för den större organisationen kan den användas till att avlasta manuella telefonister eller automatiskt kopplas på när kö uppstått vid manuell betjäning.

 

DGC Centrex Knappstyrd Telefonist
DGC Centrex Knappstyrd Telefonist är en enklare variant av den Talstyrda Telefonisttjänsten (se ovan). Den inringande knappar sig själv fram till rätt avdelning. Därmed kan den manuella telefonisten avlastas och företaget ger snabbare svarsservice eftersom alla samtal besvaras på första signalen.

Kontakta oss gärna för mer information!

Fyll i nedanstående uppgifter så återkommer vi så snart som möjligt eller ring oss på 08-506 106 00

Namn
E-postadress
Övrigt: