info icon

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies. Läs mer

ok button

Boomerang och DGC förlänger samarbetet för fjärde gången

Det har gått tio år sedan Boomerang blev DGCs första kund inom affärsområdet IT-drift. Nu har samarbetet förlängts för fjärde gången. Under de kommande tre åren skall DGC leverera drift- och datakommunikationstjänster till Boomerang. Avtalet innefattar bland annat arbetsplats som tjänst med kontoadministration, e-post och applikationsdistribution till alla användare samt co-location.

– Vi är väldigt nöjda med DGC som leverantör. Under de tio år som gått har vi tillsammans byggt upp ett bra samarbete och förtroende för varandra. Vi tror på långsiktiga samarbeten och har tillsammans med DGC utvecklat en flexibel driftlösning som passar oss, säger Oskar Söderberg, logistikansvarig på Boomerang.

– Boomerang blev den första kunden inom vår IT-driftverksamhet för tio år sedan och därför är det extra kul att förlänga det här avtalet igen, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se (http://www.dgc.se/).

För mer information, kontakta:
Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, e-post: mattias.wiklund@dgc.se
Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 10 februari 2011, klockan 08.30.


Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com