info icon

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies. Läs mer

ok button

DGC ska leverera operatörs- och växeltjänster till Upplands Väsby kommun

DGC har vunnit Upplands Väsby kommuns upphandling av operatörs- och växeltjänster. Avtalet sträcker sig över 3 år, med möjlighet till förlängning i ytterligare 2 år, och beräknas vara värt cirka 4 mkr för den inledande avtalsperioden.

DGC ska leverera mobila och fasta operatörstjänster samt växeltjänster som hänvisning, kalenderintegration och röstbrevlåda till Upplands Väsby kommun.

– Vi fortsätter att vinna antalet kunder inom offentlig sektor och jag är mycket glad över att vi nu också ska leverera tjänster till Upplands Väsby kommun. Våra operatörs- och växeltjänster är mycket konkurrenskraftiga och passar verksamheter med höga krav på funktionalitet och tillgänglighet, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

För mer information, kontakta:
Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, e-post: mattias.wiklund@dgc.se
Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 24 mars 2017, klockan 08.30.

Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se