info icon

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies. Läs mer

ok button

DGC vinner pris för årets servicedesk för andra året i rad

Under Servicedesk Forum, som arrangerades av IBC Euroforum den 25-26 maj, vann DGC pris för årets servicedesk. Under tävlingens sextonåriga historia har inget företag vunnit två år i följd. Tidigare år har bland andra Extenda, Vattenfall Data och Volvo IT vunnit priset.
Juryns motivering var följande:
”Många av DGCs kunder vittnar om ett professionellt bemötande, flexibilitet, snabb hantering och hög kompetens. Detta beskrivs också i interna mätningar. Trots den stora mängd samtal som DGC hanterar återger många användare att servicen är personlig, korrekt och att man får ”det lilla extra”.
– Vi vinner marknadsandelar genom vår höga och personliga service, det är den här utmärkelsen ytterligare ett bevis på. Framgångarna kommer inte gratis. Vi arbetar sedan flera år enligt ramverket ITIL och har jobbat fram bra processer och stödsystem för att ge korrekt och snabb service till våra kunder, säger Patrik Gylesjö, teknisk chef och vice vd på DGC.

För mer information kontakta:
Patrik Gylesjö, teknisk chef och vice vd DGC One AB, telefon: 0707-13 35 87

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: 0739-81 63 33, E-post: jakob.tapper@dgc.se

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se (http://www.dgc.se/).

Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juni 2010, klockan 08.00


Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com