info icon

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies. Läs mer

ok button

TAM – Drifttekniker med kundansvar (IT-infrastruktur)

Om DGC

DGC utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser.

Vi levererar våra tjänster med hög servicegrad och ett personligt engagemang i våra kunder. Vår vision är att bli erkända som den bästa leverantören av våra tjänster till vår målgrupp. Vår tillväxt ska vara lönsam, grön och hållbar.

Vi är ett värderingsstyrt bolag och har idag cirka 300 medarbetare i Stockholm, Örebro och Göteborg. Nu söker vi: TAM – Drifttekniker med kundansvar (IT-infrastruktur) till Stockholmskontoret.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som drifttekniker på DGC kommer du ha eget kundansvar. Du arbetar nära våra kunder och säkerställer att vår leverans uppfyller kundernas behov och överenskomna nivåer samtidigt som du kontinuerligt arbetar med förbättringar, utveckling och ny teknik. Dina närmaste kollegor är en sammansvetsad grupp med hög kompetens.

Du kommer ha en tät dialog med de kunder du ansvarar för. I återkommande drift- och uppföljningsmöten stämmer du av leverans och kundnöjdhet. Du går igenom och föreslår uppgraderingar och förändringar i kundernas miljöer vilka du sedan ansvarar för och driver vidare i projektform. Du ansvarar även för att löpande dokumentera dina kunders miljöer.

Kompetens och erfarenhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet samt minst 3 års erfarenhet av arbete med renodlad IT-drift i större, komplexa miljöer samt erfarenhet av att arbeta nära kunder.

Vi tror att du har goda kunskaper och en vilja att utvecklas inom de flesta av följande områden:

  • VMware i klustrad miljö
  • Lagring, gärna Netapp
  • Nätverk (switching, routing)
  • Brandväggar, gärna Clavister och/eller Fortigate
  • Linux, LAMP

Om du har kunskap och/eller erfarenhet av följande är det meriterande:

  • ITIL, Windows Server, övervakning, backup, etc.

Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och ser vikten av teknisk dokumentation.

Personliga egenskaper

Du har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar ett stort ansvar för såväl din egen prestation som för våra kunder. Vi ser det som självklart att du har ett brinnande intresse för teknik. Du är också analytisk, engagerad och självgående samtidigt som du tycker om att arbeta och vara en del av ett team. Du trivs i en roll med tät kundkontakt och du har lätt att prata med olika typer av människor.

Ansökan

DGC eftersträvar en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga kandidater. Ansökningar, urval och intervjuer kommer att ske löpande.